logo_domanskyblock.jpg

















Kontakt.

Mail:
jdomansky@tiscali.cz

Osobní stránky:
jdomansky.wz.cz



Serverový Zpravodaj

Menší změny a problémy na serveru, aby hráči věděli, co se na něm děje.



17.05.2020
Změny.
Vesničan klerik už ve verzi 1.12.2, neprodává Ender oko, ale jen ender perlu. Věděl jsem o tom sice delší čas, ale nikdo z hráčů mě na chybu neupozornil, nikdo si nestěžoval a já nemůžu myslet na všechno. Do portu /customteleport poust je odteď vstupné 32 ender perel, už ne ender očí. Sehnat se dají od fialového vesničana. Sloty se díky snížené návštěvnosti upravily na 24. Vyvozovat z toho na nějaký úpadek serveru je samozřejmě hloupost. Na jarní poměry, kdy má každý spoustu jiné práce a sluníčko láká k výletů a procházkám, se jedná o návštěvnost až překvapivě vysokou. Snížení návštěvy na jaře a na podzim, je každoročně cyklicky se opakující jev. Díky mé chybě se obnovila stará verze portálu /customteleport nebe, i se skleněnou věží a s původními deníky. Ukázalo se ale, že pod 1.12.2 server staví schemata podstatně líp. A proto jsem tuto verzi už ponechal. Stalo se dokonce, že server bez potíží postavil schema 350KB veliké! Pod 1.8.8 přitom padal server už při 60KB. Znamená to, že budeme moct dělat až několikanásobně větší portály. Předělal jsem proto a trochu rozšířil portál za lapis kostky /customteleport mesto. Už delší čas se potýkáme s Endem, kde se potkávají hráči a kde se zneužívá respawnu Draka. Proto jsem po poradě s ostatními adminy, rozhodl o zrušení /back do Endu. End se tím bohužel stává nejdražším a nejrizikovějším portálem. Po smrti hráče se vymaže inventář, stojí 64 kostek smaragdů a nejde tam /back. Ale zase na druhou stranu, je to oficiální konec Minecraftu, má to být výzva.

15.04.2020
Donate.
Vyskytly se dva případy, že hráči dali menší donate a pak je chtěli nazpět, protože nedostali výhody podle svých představ. Aby tedy bylo jasno. Server nemá běžné VIP, ale má donate. Pokud někdo chce, může podpořit server buď převedením fakaheda kreditů (vyžaduje účet u fakahedy - stačí vám jen nick, heslo a mail), nebo přímo tak, že mi dotyčný přímo ve hře pošle číslo paysafecard. Paysafe je prostě lístek s kódem, který se dá koupit skoro kdekoli, třeba v Tipsportu. Minimální částku stanovuji na 1000 kč, abychom si ušetřili námahu s nějakými drobky. Hráč v takovém případě dostane prefix donate s permisemi designera a sochu s poděkováním v galerii.

15.04.2020
Server list
Stejně jako před několika lety se stalo, že nás zase někdo napráskal na server list, že se na server nedá dostat. Takže jsme byli vyřazeni pro "hrubé porušení pravidel." Nebudu s tím nic dělat, počkám až opadne zájem o server a snížím sloty zase na rozumných 20. Nebyl by problém zvýšit sloty třeba na 40, ale procesor od fakahedy sotva stíhá už 32 slotů. A to se někdy i stává, že TPS serveru bez zjevných příčin kolísá a padá do červených čísel a zase nazpět. Neumím si to vysvětlit jinak, než že je to problém více serverů na jednom procesoru a tedy problém hostingu. Z fakahedy mi bylo doporučeno výrazně snížit spawn rate. To jsem pokusně udělal, snížil jsem spawn rate na normální hodnoty. Ovšem výsledek byl, v trapkách nula nula nic a nespokojení hráči, takže jsem spawn rate vrátil na naše původní hodnoty.

15.04.2020
Přeplňování mob trap
Po přechodu na 1.12.2 neustále narážíme na stále nové a nové problémy. Jeden z nich je, že díky kolizím mobů, pavouci ucpávají šachtu mob trapky a nepustí dolů jiné moby. Zjistil jsem, že ani předělání šachty na skleněnou problém neřeší, protože pavouci v klidu šplhají i po skle. Zkoušeli jsme plugin nocollision, ale zdá se, že moc nefunguje. Pokud by někdo věděl jak to vyřešit, budu rád, když nám to sdělí.

15.04.2020
Upozornění na mazání.
Během web update neustále narážím na několik pater vysoké mob trap, několik IG farem na jednom ostrově, atd. Až na nejkřiklavější výjimky to neřeším, protože mám práce s web update víc než nad hlavu a nemám prostě čas dělat nějaké vedlejšáky. Nicméně, upozorňuji všechny hráče, aby své IG farmy a mob trapky uvedli do stavu dle pravidel. Kdykoli se můžu přemoct a místo stavění či adminování jít dělat zdlouhavou a nepopulární práci - mazání mob trapek porušujících pravidla. A pak nastane pláč a skřípění zubů a veliký nářek u lidu izraelského: "proč jsi nás neupozornil." Upozorňuji tedy teď.

15.04.2020
Zrušení hodnoty is level
Ve zkratce. Hodnota ender truhly je odteď nula. Zjistil jsem, že někteří hráči neustále zneužívají /is value ke zvýšení /is level. Na některých ostrovech je i několik tisíc ender truhel, nebo podobných kostek s vysokou hodnotou, k umělému zvýšení číselné úrovně ostrova. Naprosto netvrdím, že na to hráč nemá právo, není to nic, co by šlo trestat. Je to jen selhání gamedesignu, tedy selhání moje. Už roky slibuju že zruším is level úplně a prefix se bude udělovat jen za obrázek na webu. Pokud se tohle bude opakovat, naštvu se a /is level a /is top skutečně zruším. Bude to pro mě upřímně práce navíc a radši bych to nedělal. Neustále se spoléhám na zdravý rozum hráčů, že nebudou stavět desetipatrové mob trapky, že nebudou stavět osm IG farem na jednom ostrově, že nebudou stavět obří slime farmy, když pro běžné potřeby hráče bohatě stačí jedna jediná plošina. Že nebudou chodit s /back do Endu 20x za sebou jen proto, že to jde. Většina hráčů rozum má, bohužel, čas od času se vyskytne troll, který nezná míru. A právě kvůli takovým chytrákům pak musím zakazovat, omezovat, rozčilovat se a vydávat stále nová a nová pravidla. Kašlete prosím na is level. Jediný důvod proč jsem is level ještě nezrušil je, že omezuje práva na vytváření ostrovních warpů - /is warp nick. Nechci, aby si is warp mohl založit úplně každý. Má to být výsada. Jak by to vypadalo, kdyby is warp vedl na ostrůvek z cobble 10x10

28.03.2020
Na čem běží server
Pokud by to někoho zajímalo, server běží na hostingu fakaheda, procesor Intel Core i7-6700K @ 4.00GHz (9,117 bodů v pass-marku). Máme 6 GB paměti a 10 GB prostoru na SSD disku.

28.03.2020
Nával, lagy
Díky virové nákaze a celostátní karanténě je na serveru docela nával. Zvýšil jsem sloty na 32. To je celkem běžná věc, dělám to tak pokaždé o prázdninách a kolem Vánoc. TPS v takových případech obvykle neklesalo pod 19.5. Nicméně momentálně to běží opravdu nadoraz, TPS jde často do žlutých čísel a server často padá. Z fakahedy mi bylo doporučeno vrátit spawn rate na obvyklé hodnoty, protože jsou nás údajně šíleně vysoké. To jsem udělal, ale následně si všichni hráči stěžovali na směšně nízký, nebo nulový spawn rate, takže jsem to musel zase vrátit na obvyklé hodnoty. Zjistil jsem ale, že na ostrovech některých hráčů je i NĚKOLIK TISÍC hopperů. Extrém představuje ostrov, kde je jich přes 10 000. Hopper je tile-entita, podobně jako obrazy, item frame, stojany na brnění, atd. Prostě když je jich moc, dokážou silně zalagovat a pokud tvoří příliš dlouhé řady, může se stát, že hopper v nenačteném chunku způsobí okamžitý pád serveru. Zatím jsem hráče v tomto nijak neomezoval, ale pokud by se to nedalo řešit jinak, budu muset zavést strop počtu hopperů, obrazů, item frame atd na jeden ostrov. Já sám mám na ostrově 450 hopperů a to bych se i hádal, že jich tolik nemůže být. Vím, že když člověk staví, nehledí na počet. Ale prosím o zachování základního zdravého rozumu, pokud jde o stavbu obřích megatrapek a sáhodlouhých redstone dopravníků. Předpokládám, že nikdo nechce další omezení a další pravidla.

28.03.2020
Port Nether
Řešil jsem stížnosti hráčů, na příliš těžký portál Nether, kde stojí Prorokův palác. Portál je značně problémový od začátku. Napřed v něm byl přirozený spawn mobů, ale pokud se hráč dostal na místo, mohl být okamžitě napaden pigmany, které naštval předchozí hráč. Dal sem tedy na místo pressure plate a command block, který po portu hráče pigmany smazal. Nicméně jistý chytrolín si tam postavil redstone hodiny a na celém serveru se začali ztrácet mobové. Proto jsem zrušil přirozený spawn mobů a dal tam spawnery. Následně si kolem spawnerů na pigmany jiný chytrolín postavil gold farmu a seděl tam tři dni v kuse, takže tam nikdo jiný nemohl. Takže jsem tam ponechal pouze spawnery na blaze a výskyt pigmanů opět ponechal na přirozeném spawnu. Nicméně, z nějakého důvodu, 4 spawnery na blaze, doslova chrlily desítky potvor a portál byl nehratelně těžký. Proto jsem ponechal jen jeden blaze spawner na vrcholku hlavní věže. A přidal jsem do truhel nějaký glowstone, pokud hráči nestačí nether stromy.

28.03.2020
Odteď jen s 1.12.2
Vyskytly se dva případy, že po portu do adventure světa hráčům zmizelo brnění. Hledal jsem toto brnění pomocí logů, Prismu, i nahraných záloh, ale nic jsem nenašel. Každopádně tedy pro jistotu ruším pluginy viaversion a protocolsupport, které umožňovaly připojení jiných verzí Minecraftu, než 1.12.2 a snad se to nebude opakovat.

27.03.2020
Zrušení protectů větších než 380
Vyskytly se dva případy, kdy protect ostrova začal dělat psí kusy. Protect jednoho ostrova třeba zasahoval do několik set kostek vzdáleného cizího ostrova, nebo majitel ostrova najednou neměl práva na svůj vlastní ostrov. V obou případech se jednalo o protect 400x400. Před časem jsme udělovali z důvodů bezpečnosti jen protecty 380x380, ale někteří hráči na mě neustále tlačili, že by si chtěli ostrovy spojit a tak jsem podlehl nátlaku a protect 400x400 v jednom případě udělil. Nic hrozného se nestalo, takže jsem věc povolil i v dalších případech, ačkoli před tím varuje i config pluginu askyblock. Nějaký čas vše běželo ok, ostrovů 400x400 přibývalo, až dokud protecty nezačaly ve dvou případech neskutečně blbnout. Mimochodem, když server začínal, chtěl jsem mít ostrovy 512x512, aby jeden ostrov zabíral jeden region. psal jsem kvůli tomu i jednomu ze spolutvůrců askyblocku, jak by to šlo udělat. Odepsal mi pěkně naštvaným mailem, kde můj nápad označil za totální hloupost a sjel mě jak malého kluka. Kdybych na něj nedal a udělal si to po svém, nemusel jsem dneska řešit zmenšování protectů. Obávám se, že se odteď protecty 400x400 NEBUDOU udělovat a stávající ostrovům byl protect zmenšen na 380x380. Část plochy ostrovů se ocitne mimo protect, s tím se nedá nic dělat. Pokud se tak stane, ať hráč požádá admina o osvětlení, nebo smazání této části.

27.03.2020
Mazání opuštěných ostrovů
Pravidelné purge, tedy čistka nepoužívaných opuštěných ostrovů. Pravidla purge: Netknutý nebo trochu porýpaný ostrov, smazání ihned. Větší ostrov pod is level 10, smazání do 15 dnů od opuštění. Ostrov nad is level 10, smazání do 30 dnů od opuštění. Velké ostrovy bez obrázku na webu, smazání do 3 měsíců od opuštění, (pokud nejsou něčím zajímavé). Velké ostrovy s obrázkem na webu se obvykle nemažou. Ale v případě nedostatku místa, se mohou mazat rok od opuštění. Ostrovy designerů, creatorů, elite, legend, atd se nemažou vůbec, leda by si je smazal majitel sám. Občas na server přijde hráč, který dlouho nebyl, ostrov dotyčného je dávno smazaný a hráč se domáhá obnovení ostrova. Kdysi jsem takové věci dělal a smazané ostrovy na přání obnovoval. Našel jsem ostrov v zálohách, uložil do schematu, převedl na server, obnovil. Nicméně výsledkem zatím vždycky bylo, že dotyčný pak stejně na server nechodil a ostrov se smazal podruhé. V několika případech si hráč ostrov po obnově, dokonce resetoval. Prostě z tohoto už jsem vyrostl. Obnova ostrova možná je, ale dělat to nikdo nebude. Pokud hráč chce svůj ostrov zachovat, ať o něj sem tam projeví zájem, to je vše.

26.03.2020
Zrušení příkazu AFK
Protože se občas vyskytují stížnosti, že po zadání příkazu AFK a odchodu od počítače, byla postava po návratu ve voidu a bez věcí, ruším tímto příkaz AFK. Upřímně si neumím představit, jak by k něčemu takovému mohlo dojít. Aby hráč propadl skrz pevnou kostku, musel by mít mimořádně silný lag, nebo by ho musel někdo podkopat. Každopádně essentials je pěkně zabugovaný plugin, kde už se ničemu nedivím. Proto ruším příkaz AFK, stejně je zbytečný.

2019
Udělování prefixů
Protože sestále množí dotazy a nejasnosti ohledně udělování prefixů, vysvětlím. Hodnost se zatím dává i za is level, to je pravda. Za is level se dává jen proto, aby na prefix dosáhli i hráči, kteří nechtějí dělat design a jejich ostrovy jsou čistě technické. Ale záměrem je, aby ostrovy vypadaly co nejlíp, priorita je web update. Pokud je ostrov vybrán do web update a získá na našem webu obrázek, automaticky získá i prefix, absolutně bez ohledu na is level. Za velký obrázek na webu se dává prefix designer, opět bez ohledu na is level. Za 3x designer, nebo creator+designer, se dává prefix elite. Hráčům s elite, dlouhodobě věrným serveru, se uděluje prefix legend. Na jeden ostrov, se uděluje JEDEN prefix. Několik výjimek jsem udělil za ostrovy, které svou velikostí a vzhledem vydaly za několik ostrovů. Pokud mi někdo napíše plugin, který automaticky udělí všem členům týmu stejný prefix, jako má leader ostrova, pak souhlasím, aby měli prefixy všichni. Ale pluginy které mám k dispozici, nic takového neumožňují. Na dynmapě má modrý okraj ostrov, kterému byl udělen prefix stavitel, stavitelka, nebo master (všechny tři jsou stejné), za obrázek na webu. Modrý okraj se neuděluje za is level. Zlatý okraj mají stavby designerů. Fialový okraj mají stavby creatorů. Červený okraj mají stavby admin týmu, určené pro potřeby serveru. Zelený okraj je standartní barvou ostrova.

2019
Prefix creator
Za nápad na nový portál, nebo spolupráci na stavbě portálu, příběhu, atd se dává prefix creator s permisemi stejnými, jako má designer. Prefix creator je obzvláště cenný, nedosáhlo na něj zatím mnoho hráčů. Dává se za jakýkoli uskutečnitelný nápad na nový portál.

2019
Za co mute?
Pravidla ohledně udělování mute. Sem tam některý hráč neumí pochopit, za co mute vlastně dostal. Když podle vlastního názoru nenapsal nic vulgárního. Marně pak dotyčného vyzývám, aby si chat po sobě přečetl, že to nebudu opakovat. Trvá na tom, že nic sprostého nenapsal a hádá se a hádá. Pokud pak na žádost dotyčného závadnou větu ocituji, jsem nucen hráči udělit mute znovu. Často pak následuje rozčilení nad "nespravedlivým" mute, debilním adminem, který rozdává mute "za nic" a uražený odchod ze serveru. V častějším případě následuje prudká hádka o to, že "prd, hovno, prdel, vyprdnout, prdět na něco, průser, srát, atd," jsou údajně "normální" slova, která se prý používají v běžném hovoru a není prý to nic sprostého. Aby tedy bylo jasno jednou provždy! Takováto slova vulgární rozhodně JSOU a budu za ně bez milosti rozdávat mute, padni komu padni. Já sám nejsem nijak přehnaně úzkostlivě slušný, nemám problém číst Švejka, nebo se dívat na South Park, nebo sledovat AVGN. Taky mi lítají sprostá slova z úst, pokud je důvod, ale nikdy to nepoužívám ve veřejném chatu na veřejném serveru, kam chodí i děti. Jsou prostě jisté hranice. Pevně věřím, že daná věc je jasně vysvětlená, podaná dostatečně polopatě a nebudu se s tím už muset nadále potýkat.

Logo serveru vyrobeno pomocí stránek picturetopeople, Font: Fanzine.
Jako Menu používám řešení, převzaté ze stránek pestujemeweb.